План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти
План заходів
щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)
на 2023 – 2024 навчальний рік
№ |
Заходи |
Відповідальний |
Дата |
Форма викон. |
|
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження булінгу (цькування) |
|||||
|
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню. Організація механізмів звернення. |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Опрацювання |
|
|
Моніторинг приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу, організація заходів безпеки |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Моніторинг |
|
|
Наради з питань профілактики булінгу (цькування): - з педагогічними працівниками; - з технічним персоналом. |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Нарада |
|
|
Оновлення тематичного стенду та розділу про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти, розміщення нормативно-правових документів. |
ЗДВР Практичний психолог |
Вересень |
Сайт, стенд |
|
|
Розміщення інформаційної скриньки для повідомлень на сайті закладу |
Практичний психолог |
Протягом року |
Скринька |
|
|
Контроль стану попередження випадків булінгу. |
Директор, ЗДВР |
Протягом року |
Спостереження |
|
|
Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з питань правової освіти та профілактики правопорушень |
ЗДВР |
Протягом року |
Співпраця |
|
|
Засідання Ради профілактики, психолого-педагогічний супровід дітей "групи ризику". |
Практичний психолог |
За окремим планом |
Засідання РП |
|
Робота з працівниками закладу освіти |
|||||
1. |
Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу. |
ЗДВР Практичний психолог |
Протягом року |
Рекомендації |
|
2. |
Засідання методичного об’єднання класних керівників, розробка плану роботи в рамках проєкту «Стоп булінг» |
ЗДВР Класні керівники |
За окремим планом |
Засідання МО |
|
3. |
Бесіди з класними керівниками за результатами проведення психодіагостичних досліджень |
Практичний психолог |
Протягом року |
Інд. бесіди |
|
4. |
Організація заходів щодо запобігання булінгу (цькування) на території навчального закладу |
Директор, ЗДВР |
Протягом року
|
Спостереження |
|
5. |
Організація постійного чергування в місцях загального користування. |
ЗДВР |
Постійно |
Графік чергування |
|
Робота з учнями |
|||||
|
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять, тематичних бесід |
Класні керівники |
Протягом року |
Бесіди, тренінги, години спілкування |
|
|
Спостереження за здобувачами освіти під час освітнього процесу, позаурочний час. |
Практичний психолог |
Протягом року |
Спостереження |
|
|
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу. |
Практичний психолог |
Протягом року |
Консультації |
|
|
Акція "16 днів проти насилля": оновлення інформації на сайті школи; заняття «Національна дитяча «гаряча лінія» – для дітей та про дітей»; години спілкування до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом «Усвідомлення проблеми як інструмент у боротьбі з хворобою»; урок доброти «Друзі з особливими потребами»; виставка малюнків «Мій світ без насилля» |
Практичний психолог, Класні керівники, Педагог-організатор |
25.11 – 10.12 |
Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео |
|
|
Просвітницькі заходи спрямовані на вирішення актуальних питань з дотримання прав дитини до Всесвітнього дня прав людини (10 грудня): тематичне коло «Знай свої права та виконуй обов'язки» для учнів 6-7 кл. та диспут для старшокласників «Конвенція ООН про права дитини» |
Практичний психолог |
Грудень |
Тематичне коло, диспут |
|
|
Анкетування учнів старших класів "Попередження булінгу в учнівському колективі" |
Практичний психолог |
Грудень
|
Анкетування |
|
|
Проведення профілактичних заходів до Тижня безпечного інтернету, попередження проявів кібербулінгу серед здобувачів освіти: інформаційний куточок "Мережева етика", урок-практикум "Зворотній бік інтернету", коллаж "Ігроманія", відеомеседж "Найжахливіший тиждень Петрика" |
Практичний психолог, Вчитель інформатики |
Лютий |
Урок-практикум, коллаж, відеомеседж |
|
|
Засідання дискусійного клубу старшокласників та членів учнівського самоврядування «Як довіряти й бути вдячним» |
Педагог-організатор |
Квітень |
Засідання |
|
|
Залучення представників громадських організацій та провідних спеціалістів різних фахів до проведення зустрічей, тематичних бесід, годин спілкування щодо запобігання та протидії булінгу та формування навичок толерантного спілкування |
ЗДВР, Педагог-організатор, Класні керівники |
Протягом року |
Запрошення, зустрічі, години спілкування |
|
|
Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей |
ЗДВР, Класні керівники, Педагог-організатор |
Протягом року |
Позакласні заходи |
|
Робота з батьками |
|||||
|
Виступи на загальношкільних та класних батьківських зборах на тему профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі |
ЗДВР, класні керівники, практичний психолог |
За окремим планом |
Виступ |
|
|
Інформування батьків про булінг та його види, поради щодо зменшення ризиків булінгу для своєї дитини |
Практичний психолог |
Протягом року |
Сайт, соц.мережі |
|
|
Просвітницька інформація для батьків: "Як захиститися від кібербулінгу?", "Якщо дитина є кібербулером" |
Практичний психолог |
Лютий |
Сайт, соц.мережі |
|
|
Індивідуальні бесіди з батьками щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі |
Практичний психолог, класні керівники |
Протягом року (за потреби) |
Інд. консультації |
|
|
Індивідуальні бесіди з батьками дітей «групи ризику» |
Практичний психолог |
Протягом року |
Бесіди |
|