Інклюзивна освіта
Що таке інклюзивна освіта?
Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
УМОВИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ:
- Безперешкодний доступ до території та приміщень школи (перший поверх), зокрема, для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в тому числі для дітей, які пересуваються на візку.
- Забезпечення необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання;
- Наявність ресурсного кабінету з відповідним корекційно-роздатковим обладнанням;
- Забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (зокрема, практичний психолог, вчитель-логопед, учителі інклюзивного навчання).
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
- Діти навчаються разом у звичайній школі.
- Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
- Діти отримують можливість жити разом з батьками.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
- Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
ПЕРЕВАГИ ДЛЯ ДІТЕЙ БЕЗ ОСОБЛИВИХ ПОТРЕБ:
- Вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
- Вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
- Вчаться співробітництву;
- Вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
ПЕРЕВАГИ ДЛЯ РОДИН:
- Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
- Родини одержують підтримку з боку педагів та адміністрації школи.
- Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
- Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
ВВЕДЕНО НАСТУПНІ ПОСАДИ АСИСТЕНТІВ УЧИТЕЛЯ:
Клас | АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ | Ставка |
---|---|---|
4 | Гуляйгородська Вероніка володимирівна | 1 |
5 | Пелих Вікторія Богданівна | 1 |
6-Б | Коростинська Василина Василівна | 1 |
7 | Троян Марія Василівна | 1 |
9-Б | Скварук Любов-Марія Вікторівна | 1 |