A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Берлинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Бродівської міської ради Львівської області

Освітня програма для 1-4 класів

 

Освітня програма

  для 1-4 класів

Берлинського закладу загальної середньої освіти

 І-ІІІ ступенів

Бродівської міської ради

Львівської області

на 2023-2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

СТРУКТУРА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

1. Загальні положення освітньої програми. Інформація про заклад

2. Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття освіти у закладі

3. Навчальний план та його обґрунтування

4. Загальний обсяг навчального навантаження

5. Форми організації освітнього процесу

6. Інструментарій оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

7. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

 

 

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ.

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКЛАД

Освітня програма це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями результатів навчання. Основою для розроблення освітньої програми є Державний стандарт загальної середньої освіти відповідного рівня (стаття 33 Закону України «Про освіту», стаття 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Інформація про заклад

Тип закладу –Комунальний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Повна назва –Берлинський заклад загальної середньої освіти, Бродівської міської ради , Львівської області.

Кількість класів –13

Мова навчання – українська, 5-денний режим роботи.

Структура 2023-2024  навчального року

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

- I семестр – 01 вересня 2023 року по 22 грудня 2023 року;

- II семестр – 10 січня 2023 року по 31 травня 2023 року.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули. Їх загальна  тривалість протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.

Канікули впродовж навчального року:

- осінні - з 23 жовтня по 29 жовтня;

- зимові - з 23 грудня по 09 січня;

- весняні - з 25 березня по 31 березня.

Закінчується 2023-2024 навчальний рік проведенням державної підсумкової атестації у випускних класах.

Головними завданнями закладу освіти є:

- сприяння в реалізації державної політики у галузі освіти з врахуванням особливостей соціально-культурного середовища Бродівської громади; 

- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

- виконання Державного стандарту початкової освіти;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціальних навичок, розвиток творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної  самосвідомості;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- розвиток особистості учасників освітнього процесу, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- формування в учасників освітнього процесу свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, навичок безпечної поведінки;

- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, ухвалами Бродівської міської ради, рішеннями виконавчого комітету Бродівської міської ради, розпорядженнями, наказами Управління освіти Львівської ОДА та  Бродівським відділом освіти, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом. 

 

ВИМОГИ ДО ОСІБ, ЯКІ МОЖУТЬ РОЗПОЧИНАТИ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ У ЗАКЛАДІ

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня поточного року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку.

Місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування закріплюють за школою відповідну територію обслуговування і до початку навчального року беруть на облік учнів, які мають її відвідувати.

 Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється на основі чинних нормативно-правових актів. 

 

 

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ТА ЙОГО ОБГРУНТУВАННЯ

Навчальний план на 2022-2023 навчальний рік складено відповідно до вимог Закону України «Про освіту»; Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти».

Навчальний план на 2022-2023 н. р. для першого та другого класів розроблено на основі типової освітньої програми для 1-2 класів (автор – ШИЯН Р.Б.) затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  від 08.10.2019 № 1272 «Про затвердження типових освітніх навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти»  та типової освітньої програми для 3-4 класів (автор – ШИЯН Р.Б.) затвердженої наказом МОН України від 08.10.2019 № 1273 «Про затвердження типових освітніх навчальних програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти».

Навчальний план Берлинського ЗЗСО І-ІІІ ступенів  охоплює інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій передбачено збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантної складової, упровадження курсів за вибором, факультативів, індивідуальних та групових занять.

Повноцінність загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної частин робочого навчального плану. З метою забезпечення виконання Державного стандарту освіти забезпечено викладання предметів інваріантної складової, що визначені Типовими навчальними планами для кожного класу, в повному обсязі.

При розподілі годин варіативної складової робочого навчального плану враховано, що гранично допустиме навантаження вираховується на одного учня, а уроки фізичної культури не враховуються при визначенні цього показника.

Години варіативної складової робочого навчального плану учнів початкової школи використано на введення: факультативу «Християнська етика»,мистецтво викладається як окремі предмети.  

Третій та четвертий класи є інклюзивними. У 3 класі (Дутка Єва) навчається за індивідуальною програмою, підготувала асистент вчителя – Скварук Л.-М.В.

У 4 класі (Дідик Владислав) навчається за  індивідуальною програмою, що підготувала асистент вчителя Коростинська В.В.

 

 

 

                                              

                                 Навчальний план  для 1-4 класів

на 2022-2023 н.р.

(складений відповідно до типової освітньої програми, авторР.Б.Шиян)

Навчальні предмети

Клас

1

2

3

4

 

 

 

 

Інваріантна складова

 

1

Українська мова

5

5

5

5

 

 

 

2

Іноземна мова (яка саме)

2

3

3

3

 

 

 

3

Математика

3

3

4

4

 

 

 

4

Я досліджую світ (можна розбивати на галузі можна і не розбивати)

мовно-літературна –2;

математична-1;

природнича – 1;

технологічна – 1;

інформативна – 1;

соціальна і здоровʹязбережна- 1;

громадянська  та історична – 1.

7

7

7

7

 

 

 

5

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 

 

6

Інформатика

 

1

1

1

 

 

 

7

Фізична культура*

3

3

3

3

 

 

 

Разом

22

23

23

23

 

 

 

Варіативна складова

 

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять**

 

 

 

 

 

 

 

 

Християнська етика

 

 

1

1

 

 

 

 

Математика

1

1

1

1

 

 

 

Гранично допустиме  тижневе навчальне навантаження на учня

 

 

23

23

 

 

 

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

 

23

25

26

26

 

 

 

                     

 

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕН

 

 

 

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін визначено у типовому навчальному плані.

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Перелік та пропонований зміст освітніх галузей. Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

  Мовно-літературна, у тому числі: 

  Рідномовна освіта (українська мова та література; мови та літератури корінних народів та національних меншин) (МОВ )

  Іншомовна освіта (ІНО) 

  Математична (МАО)

  Природнича (ПРО)

  Технологічна (ТЕО)

  Інформатична (ІФО)

  Соціальна і здоров’язбережувальна (СЗО)

  Громадянська та історична (ГІО)

Мистецька (МИО) Фізкультурна (ФІО)

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті початкової освіти, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної галузі. Вони наведені в типових освітніх програмах.

 

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок; використання технологій дистанційного навчання.

Також передбачені екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, відео-уроки, ділові ігри тощо. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, забезпечуючи досягнення очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах з предмету.

У закладі широко впроваджуються інформаційно-комунікативні технології. Застосування ІКТ в освітньому процесі базується на загальному розумінні зміни ролі інформації та принципах інформаційної взаємодії в різних напрямках освітньої діяльності. Серед засобів, що можуть використовуватися, мультимедійні презентації, проекти, онлайн тести, програмні засоби навчання та інше. Це дозволяє формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності, критичне і логічне мислення, вміння приймати рішення, співпрацювати в команді, бути конкурентоздатними та впевненими особистостями.

Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Освітня програма передбачає освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти; має корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами.

Індивідуальне навчання та навчання екстерном у ЗО організовується відповідно до Положення про індивідуальне навчання, затвердженого наказом МОН України  12.01.2016 №8

 

ІНСТРУМЕНТАРІЙ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача у навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів.

Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.

Навчальні досягнення здобувачів освіти у 1-4 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними типовою освітньою програмою.

Навчальні досягнення здобувачів у 3-4 класах підлягають формувальному та підсумковому (тематичному і завершальному) оцінюванню.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.

Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та (або) якості освіти. Державна підсумкова атестація учнів 4-х класів проводиться відповідно до Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 №1369, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 № 8/32979.

З метою неперервного відстеження результатів початкової освіти, їх прогнозування та коригування можуть проводитися моніторингові дослідження навчальних досягнень на національному, обласному, районному, шкільному рівнях, а також на рівні окремих класів. Аналіз результатів моніторингу дає можливість відстежувати стан реалізації мети і завдань початкової освіти та вчасно приймати необхідні педагогічні рішення

ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

Для виконання освітньої програми закладу на 2022/2023 навчальний рік передбачено використання, затверджених Міністерством освіти і науки України, навчальних програм з усіх предметів інваріатної частини; факультативів варіативної складової, що забезпечує інтеграцію загальноосвітніх програм, у єдину освітню програму, що дозволяє одержати запланований результат освіти.

Перелік навчальних програм для 1-4-х класів (НУШ)

Назва навчальної програми

1.

Типова освітня програма для 1-2 класів (автор Шиян Р.Б.), (затверджена

наказом МОН України від 08.10.2019 № 1272)

2.

Типова освітня програма для 3-4 класів (автор Шиян Р.Б..), (затверджена

наказом МОН України від 08.10.2019 № 1273)

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень