ЗВІТ ДИРЕКТОРА БЕРЛИНСЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ ГРУШЕЦЬКОГО МИХАЙЛА
Шановні колеги, батьки, учні!
У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2023-2024 навчальному році.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор школи керувався посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
Свою роботу та роботу закладу представляю згідно чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:
- Освітнє середовище закладу освіти;
- Система оцінювання здобувачів освіти;
- Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
- Управлінські процеси закладу освіти.
РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Освітній процес у Берлинському ЗЗСО І-ІІІ ступенів розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2023 року та тривав по 31 травня 2024 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2023 року по 22 грудня 2023 року; ІІ семестр з 10 січня по 31 травня 2024 року.
Осінні канікули з 23.10.2023 року по 29.10.2023 року.
Зимові канікули з 25.12.2023 року по 09.01. 2024 року.
Весняні канікули з 25.03.2024 року по 31.03.2024 року.
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.
Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування укриттів. На цей час заклад освіти користується 6-ма укриттями, три з яких орендуємо. На наступний навчальний рік хочуть заборонити нам 2 укриття за принципом «внутрішніх стін». Будемо вимушені перейти на «змішане» навчання.
До закладу зараз можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями, минулого року облаштувати пандус.
Територія закладу частково огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Територія закладу є достатньо озелененою.
Навчальні приміщення початкової школи відокремлені від приміщень для учнів старших класів.
Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).
Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.
Заклад освіти дотримується режиму провітрювання.
Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам, цього навчального року були замінені двері в шкільних туалетах на першому поверсі. Плануємо відремонтувати туалетні кімнати на другому поверсі.
Приміщення для харчування відповідає санітарно-гігієнічним нормам, але потребує технічного оновлення. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.
Протягом року адміністрацією закладу і працівниками харчоблоку впроваджувалася система безпечного харчування HASP.
Продукти харчування та продовольча сировина надходять до навчального закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи). Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування.
В шкільній їдальні не допускається використання продуктів харчування без відповідного сертифікату якості; реалізація страв та виробів, продуктів харчування, які не допускаються в дитячому харчуванні, використання обладнання та інвентарю не за призначенням.
В травні завдяки благодійній організації «Благодійний фонд «Мале полісся» шкільна їдальня оновилася 12 столами і 33 стільцями досить хорошої якості, отримано 20 парт та 40 стільців для учнів 6-9 класів.
Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет школа отримала необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи, крім того у фойє закладу, зонах рекреації, коридорах відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. А у всіх навчальних кабінетах інтернет та WІ-FІ працюють за допомогою іншої закритої «гілки», призначеної для проведення занять у аудиторіях. Це рішення дозволило уникнути перевантаження мережі у навчальному закладі та одночасно зробило доступною для всіх дітей мережу Інтернет. Учні, які не мають можливості підготувати необхідну для навчання інформацію з використанням Інтернету дома, спокійно можуть це зробити у навчальному закладі з використанням власних ґаджетів. Подумали ми і про учнів, які не мають власних мобільних пристроїв. У кабінеті інформатики учні школи можуть кожного дня до 17.00 працювати на комп’ютерах, які також підключені до мережі Інтернет. Важливою умовою функціонування безпечного освітнього середовище є наявність безпечного контенту, який запобігає доступу учнів до заборонених сайтів. Класні керівники разом з вчителем інформатики працювали у цьому напрямку та забезпечили його реалізацію.
Цього навчального року наш навчальний заклад отримав телефон (так звану тривожну кнопку) який напряму підключений до пульта поліції охорони.
Навчальний заклад не оснащений системою протипожежного оповіщення, проте у приміщеннях розміщено 22 вогнегасники, 2 пожежних щити , стенд на протипожежну тематику. На території закладу знаходиться водонапірна башта обладнана пожежним краном. З учнями та працівниками закладу проводиться навчання та інструктажі на протипожежну тематику. Проводяться навчальні евакуації.
Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2023/2024 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ПМПК, було організовано інклюзивне навчання у 4- класі – 1 учениця, в 5- класі – 1 учениця, в 6-б – 1 учень, в 7 класі-1 учень, 9-б – 1 учениця. Організовано роботу з п’ятьма асистентами вчителів, які пройшли курсову перепідготовку. На початок навчального року для учнів з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей. За висновками ПМПК введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування, ЛФК. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Інклюзивна кімната для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами обладнана smart телевізором діагоналлю 43D, кольоровим принтером, ноутбуком, двома планшетами, світлодіодним столом-пісочницею, різними настільними логопедичними іграми та картками. Цього року в інклюзивній кімнаті встановлена нова підлога.
РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
На закінчення 2023-2024 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається 60 учнів, у 5-9 класах – 116 учні, у 10-11 класах – 34 учнів.
Згідно з річним планом роботи освітнього закладу на 2023/2024 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2023/2024 навчальний рік.
За підсумками аналізу навчальних досягнень 2023/2024 навчального року із 210 учнів 1-11 класів:
- учні 1-4 класів оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;
- 198 учнів переведено на наступний рік навчання;
- 5 учні закінчили навчання за інклюзивною формою;
- 1 учень навчався за індивідуальною програмою;
- 5 учнів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;
- не атестованих учнів немає.
Плідною роботою педагоги освітнього закладу добилися таких навчальних досягнень серед учнів 5-11 класів, що жоден з їх вихованців не має знань на початковому рівні.
Результати річного оцінювання знань (середній бал) здобувачів освіти освітнього закладу наведено в таблиці:
Клас |
Кількість учнів |
Середній бал |
5 |
21 |
8,8 8,4 8,4 7,8 7,7 8,3 7,6 8,2 9,4 |
6-А |
15 |
|
6-Б |
15 |
|
7 |
20 |
|
8 |
13 |
|
9-А |
17 |
|
9-Б |
15 |
|
10 |
22 |
|
11 |
12 |
|
Всього |
150 |
8,3
|
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.
Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження вивчення вибірково-обов’язкові предмети.
Адміністрацією та педагогічним колективом Берлинського ЗЗСО І-ІІІ ступенів проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.
Структура контингенту |
Навчальний рік |
|
Поточний |
Попередній |
|
Кількість учнів |
210 |
215 |
Загальна кількість класів: |
13 |
13 |
Середня наповнюваність класів у 2023-2024 навчальному році становить 16 учнів. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2023/2024 навчальному році були:
- організація обліку дітей та підлітків на території обслуговування;
- спільна робота з ДНЗ;
- контроль відвідування учнями навчальних занять;
- організація навчання за інклюзивною формою;
- функціонування гуртків;
- індивідуальна робота з учнями та батьками;
- надання закладом якісної освіти.
Аналіз руху учнів
Учнів на початок 2023/2024 н. р. |
Вибуло |
Прибуло |
Учнів на кінець 2023/2024н. р. |
211 |
2 |
1 |
210 |
Основними напрямами роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.
Відповідно до плану роботи школи на навчальний рік, на виконання наказу по школі «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у навчальному році», у відповідності до методичного забезпечення школи педагогічний колектив у навчальному році головні зусилля зосередив на наданні реальної допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної компетентності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який би сприяв ефективному втіленню інноваційних технологій та методик навчання на уроках.
Адміністрацією закладу складено перспективний план курсової підготовки та атестації вчителів на 5 років. У Берлинському ЗЗСО І-ІІІ ст курсову підготовку у рамках НУШ пройшли усі вчителі школи. У школі створено атестаційну комісію, оформлено відповідні атестаційні матеріали, хід атестації висвітлено на стенді.
Діють шкільні предметні методичні об'єднання: вчителів початкових класів (керівник Загірська Н.В. ), вчителів природничо-математичного напрямку (керівник Стойко Л.В.), вчителів суспільно-гуманітарного напрямку (Пілецький Я.І. ), методичне об'єднання класних керівників (керівник Войтів Л.М. ). Робота шкільних методичних об'єднань спланована і ведеться згідно плану. Вчителі систематично готують виступи на методичні об'єднання та педагогічні ради: «Вивчення нормативних аспектів організації навчально-виховного процесу та методичних рекомендацій щодо викладання предметів природничо-математичного циклу у 2023-2024 н.р.; Обговорення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, « Екологічне виховання учнів на уроках природничих наук та в позакласній роботі»; «Роль вчителя у формуванні громадянської компетентності учнів в умовах соціалізації учнів»; «Адаптація першокласників до шкільного колективу у рамках НУШ»; «Виховний потенціал навчального процесу. Технологія планування виховної роботи з молодими школярами». Кожен учитель обрав методичну тему для самоосвітньої роботи, виходячи з методичної теми школи. Вчителі-предметники проводили відкриті уроки.
Значна увага приділялася адміністрацією школи опрацюванню нормативно-правових документів щодо організації освітнього процесу у 2023-2024 навчальному році.
Методична робота у школі була спрямована на реалізацію освітніх пріоритетів навчального року: « Підвищенню педагогічної майстерності вчителя через оптимальну структуру науково- методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи, спрямованої на розвиток особистості учня».
У 2023-2024 н.р. адміністрацією школи проведено планові перевірки з контрольно-аналітичної діяльності, результати яких обговорювались на нарадах при директору: про проведення класно-узагальнюючого контролю у 1 та 6 класах; про стан викладання української мови та літератури; про виконання навчальних планів і програм за 2023-2024 н.р; про результати навчальних досягнень учнів за 2023-2024 н.р; звіт про методичну роботу за цей період.
Сплановано роботу з обдарованими дітьми, розроблена програма діяльності з обдарованою молоддю та сплановані заходи щодо попередження низького рівня навчальних досягнень учнів з предметів на навчальний рік.
Підводячи підсумки, слід зазначити, що науково-методична робота у школі проводиться на задовільному рівні, вона чітко спланована, заходи проводяться згідно плану. Активно діють шкільні методичні об’єднання. Створені оптимальні умови для формування професійної компетентності педагогів.
Але є і деякі прогалини:
- цього навчального року жоден педагог закладу не брав участі в конкурсах професійної майстерності, конкурсах педагогічної творчості.
ВИХОВНА РОБОТА
У жорстоких реаліях воєнного стану перед освітянами стоїть важливе завдання - об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури. Саме за цим вектором була організована виховна робота Берлинського ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2023/2024 н. р.. Педагогічний колектив працював над вирішенням проблемного питання: «Виховання юного громадянина України, національно - свідомої, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальне рішення у різноманітних життєвих ситуація».
Педагогічний колектив школи орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири виховання» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи та відображалися у роботі педагога-організатора, класних керівників, психологічної служби, органів учнівського самоврядування, заступника директора з виховної роботи, батьківської ради та інших учасників освітнього процесу.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ УЧНІВ
На початку навчального року було створено банк даних дітей, які потребують соціального захисту, опіки, складено соціальні паспорти класів, вивчено стан охоплення учнів у гуртках в позаурочний час. Станом на 31.05.2024 року в навчальному закладі навчається 210 учнів, з них:
Класів - 13
Неповні сім’ї - 19
Діти-напівсироти - 8
Діти з особливими освітніми потребами - 6
Діти з багатодітних сімей - 48
Діти з малозабезпечених сімей - 13
Діти учасників бойових дій та з сімей військовослужбовців - 47
Діти ВПО - 4
Діти, охоплені інклюзивною формою навчання - 5
Діти, охоплені сімейною формою навчання - 13
Сім’ї з дітьми, які потрапили в складні життєві - 1
Основним цільовим напрямом стало забезпечення безпекової складової здоров'я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя. Виходячи з цього основними напрямками та завданнями виховної роботи у 2023-2024 навчальному році були:
- надання здобувачам освіти базових знань з основ безпеки та формування поведінки правильних безпекових дій в умовах воєнного стану, навчити правилам збереження здоров’я, життя свого, оточуючих в разі бойових дій;
- надання психологічної підтримки, забезпечення психолого-педагогічного супроводу емоційно вразливих категорій осіб;
- протидія булінгу, запобігання домашньому насильству, запобігання та протидія торгівлі людьми.
- профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки
- сприяння розвитку учнівського самоврядування
- сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам;
- формування рис і якостей «українця-переможця» у війні російської федерації проти України: - моральна стійкість, витримка, сила волі і твердість духу;
- здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;
- співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином.
Основною метою у вихованні учнів у 2023-2024 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.
Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьківською громадськістю. Робота класних керівників та всіх педагогів закладу спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе. Проблеми, що стояли перед класними керівниками, стосувалися згуртування дитячого колективу, формування активної громадянської позиції учня, формування творчої особистості, розвитку її здібностей, формування творчого потенціалу морально цілісної особистості, аналізу та діагностики у роботі класного керівника, інтерактивних форм й методів роботи, попередження булінгу та домашнього насильства. Їх вирішення ґрунтувалося на реалізації ідеї комплексного підходу до виховного процесу.
Методичне об’єднання класних керівників
Організація методичної роботи з класними керівниками 1-11 класів, здійснювалася відповідно до Рекомендацій МОН України щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти. У школі організовано роботи методичних об’єднань, які у своїй структурі та змісті роботи включають питання щодо особливостей виховної роботи з учнями школи.
Для належного функціонування цих методичних об’єднань є всі необхідні документи (аналіз роботи, план роботи, протоколи засідань, списки класних керівників, їхні проблемні теми). Керівники методичних об’єднань вчасно збирають всі потрібні матеріали, організовують засідання, вдало планують роботу всіх учасників МО.
МОКК працювало над вдосконаленням своєї роботи, сприяло професійному зростанню особистості педагога, стимулювало творчість класного керівника, підвищувало його роль і авторитет. У поточному навчальному році класні керівники ділилися досвідом своєї роботи щодо реалізації важливих для класного колективу проблем
Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі основні орієнтири виховання:
• ціннісне ставлення до себе;
• ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
• ціннісне ставлення до праці;
• ціннісне ставлення до природи;
• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
План виховної роботи включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, предметні тижні, різноманітні заходи.
ПРЕДМЕТНІ ТИЖНІ У 2023-2024 н.р.
ВЕРЕСЕНЬ
04.09 – 08.09 – Тиждень безпеки дорожнього руху;
11.09 – 15.09 – Тиждень фізичної культури та здорового способу життя;
18.09 - 22.09 –Тиждень учнівського самоврядування;
25.09 – 29.09 – Тиждень патріотичного виховання.
ЖОВТЕНЬ
02.10 - 06.10 – Тиждень книги;
16.10 – 20.10 – Тиждень «Осінні фантазії».
ЛИСТОПАД
06.11 – 10.11 - Тиждень п’ятикласника;
13.11 – 17.11 – Тиждень доброти;
25.11 – 09.12 – Акція « 16 днів проти насильства».
ГРУДЕНЬ
04.12 – 08.12 – Тиждень виховання майбутніх захисників України;
18.12 – 22.12 – Тиждень народних звичаїв та обрядів.
СІЧЕНЬ
22.01 – 26.01 –Тиждень історії;
29.01 – 02.02 – Тиждень точних наук.
ЛЮТИЙ
05.02 – 09.02 – Тиждень кібербулінгу;
19.02 – 23.02 – Тиждень рідної мови.
БЕРЕЗЕНЬ
11.03 – 15.03 – Тиждень талантів;
18.03 – 22.03 – Тиждень профорієнтації.
КВІТЕНЬ
01.04 – 05.04 – Тиждень ментального здоров’я;
08.04 – 12.04 – Тиждень духовності;
22.04 – 26.04 – Тиждень цивільного захисту.
ТРАВЕНЬ
20.05 – 24.05 – Тиждень безпеки життєдіяльності.
Графік проведення позакласних заходів на 2023 – 2024 н.р.
Зміст роботи |
Відповідальний |
Дата проведення |
День Знань Свято першого дзвоника |
ЗДВР, кл. керівники |
1 вересня |
До Міжнародного дня грамотності «Хвилинка каліграфії» |
Учн. самоврядування |
8 вересня |
Тиждень фізичної культури та здорового способу життя |
Мартинюк А.В., учн. самовр. |
11-15 вересня |
Легкоатлетичний забіг «Шаную Героїв! Біжу за наших Захисників!» |
Учн. самоврядування |
15 вересня |
Акція «Янголи для Захисників» |
Кл. керівн., учн. самоврядування |
21 – 29 вересня |
Козацька вежа |
Мартинюк А.В., кл.кер. 5-8 класів |
26 вересня |
Уроки мужності: «Україна вшановує своїх воїнів-захисників» |
Класні керівники |
28 вересня |
День вчителя. Стенг-програма «Один день з життя вчителів» |
Пед.-орг.,учн.самовр. |
29 вересня |
Акція милосердя «Поспішай робити добро» |
Кл. кер., учн самовр. |
Жовтень |
До Всесвітнього дня психічного здоров’я «Способи потурбуватися про ментальне здоров’я” |
Практ. психолог |
10 жовтня |
Акція «Батарейки, здавайтесь!» |
Учн. самоврядування |
жовтень |
Виставка «Гарбузова феєрія» |
Пед.-орг.,учн.самовр. |
17 жовтня |
Свято «Чарівна скринька осені» |
Кметь Н.Г. |
19 жовтня |
Екскурс в історію української писемності «Мова творить особистість, народ і державу» |
Яремчук Н.П. |
27 жовтня |
Родинне свято «У колі дружньої родини» |
Мартинюк О.Ф. |
14 листопада |
День толерантності |
Пед.-організ., учн. самоврядування |
16 листопада |
Благодійна акція «Військові обереги від Святого Миколая» |
Класні кер., учн. самоврядування |
17 листопада |
Інтерактивні заходи до Всесвітнього дня дітей – виставка малюнків «Мій настрій» |
Практ. психолог |
20 листопада |
До Дня Гідності та Свободи «Будь вартим своєї країни»» |
Парфанюк В.В. |
21 листопада |
До Дня пам’яті жертв Голодомору в Україні “Збережи пам’ять! Збережи правду!» |
Кл. керівники, учн. самоврядування |
24 листопада |
16 днів проти насильства |
Практ. психолог, кл. кер., вч. правозн. |
25.11-10.12 |
Свято «На Святого Миколая в небі іскорка палає» |
Пелих В Б. |
5 грудня |
Єдина година класного керівника ‘’Є така професія – Батьківщину захищати’’ |
Класні керівники |
6 грудня |
Патріотична гра «Сильні люди великої країни» |
Клим Р.П. |
7 грудня |
Тематичне коло «Знай свої права та виконуй обов’язки» |
Практ. психолог |
8 грудня |
|
Пед.-організ., учн. самоврядування |
грудень |
|
Біла Р.М. |
14 грудня |
|
Нарок О.В. |
19 грудня |
З Колядою до перемоги! |
Цабан О.М. |
21 грудня |
Флешмоб до Дня Соборності |
Учн. самоврядування |
22 січня |
Історія рідного села |
Педагог-організатор |
25 січня |
Математичні змагання |
Сех О.В. |
30 січня |
Позакласний захід «Фізика навколо нас» |
Стойко Л.В. |
1 лютого |
Відеомеседж «Найжахливіший день Петрика» (до дня безпечного інтернету) |
Практ. психолог |
8 лютого |
Захід «Серцю властиво любити…» |
Войтів Л.М. |
14 лютого |
Позакласний захід «У мирі й любові живи, Україно!» |
Варкіна І.М. |
16 лютого |
Квест-гра «Подорож у країну Мовознавства» |
Дмитришин М.В. |
22 лютого |
До дня народження Т.Г.Шевченка «Палахкотить як свічка праведна душа Кобзаря» |
Пілецький Я.І. |
7 березня |
Конкурс на кращу відеороботу «Моя улюблена рідна школа» |
Учн. самоврядування |
12 березня |
Проєкт «Профорієнтаційний калейдоскоп» |
Тимчишин М.Й. |
19 березня |
Форум «Вода – цілюще джерело життя» |
Когут О.З. |
21 березня |
«Під хрест твій стаю, Спасителю мій милий» |
Ковтонюк О.Т. |
12 квітня |
Акція «Подаруй посмішку» |
Учн. самоврядування |
1 квітня |
Заняття на основі практикуму для дітей і підлітків від Світлани Ройз «Твоя сила» |
Практ. психолог |
1-5 квітня |
Тренінг «Подолання стресу» |
Учн.самоврядування |
3 квітня |
Гра-подорож до Країни Здоров’я |
Салука Н.М. |
5 квітня |
|
Кл. керівн., учн. самовр. |
26 квітня |
Вітальний калейдоскоп до Дня Матері «Нехай волошками цвітуть для Вас світанки» |
Пед.-орган.,вчитель музики, учн. самовр. |
10 травня |
Свято першокласників |
Загірська Н.В. |
14 травня |
|
Учн.самоврядування |
16 травня |
|
Пед.- організ., учн. самоврядування |
22 травня |
|
Учн. самоврядування |
23 травня |
Свято останнього дзвоника |
ЗДВР, кл. кер. |
31 травня |
Випускний вечір |
ЗДВР |
червня |
На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.
З метою формування в учнів екологічної культури, усвідомлення себе частиною природи; виховання почуття відповідальності за природу як національне багатство, як основу життя на Землі; залучення вихованців до активної екологічної діяльності; виховання в учнів нетерпимого ставлення до тих, хто завдає шкоди природі, у квітні 2024 року було закладено на території нашої школи молодий сад. Зусиллями дітей, батьків та вчителів було висаджено понад 100 дерев.
Булінг. Рада профілактики правопорушень
Булінг (цькування) є однією із поширених форм насильства у дитячому середовищі.
З війною проблема булінгу не лише не викорінилася, а онлайн-цькування в закладах освіти набуває нових форм і проявів, зокрема, булінг із застосуванням засобів електронних комунікацій. З метою профілактики булінгу (цькування) та кібербулінгу у 2023/2024 н. р. було проведено просвітницьку роботу з батьками та законними представниками здобувачів освіти з питань профілактики насильства, булінгу, формування толерантної поведінки та вирішення конфліктних ситуацій мирним шляхом.
Відповідно до плану заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) в закладі освіти було проведено акцію «16 днів проти насильства» (25.11-09.12.), профілактично-просвітницькі заходи з профілактики булінгу (цькування), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівському та педагогічному колективі, тиждень безпечного інтернету (05.02-09.02.)з метою проведення просвітницької роботи, організовано зустрічі здобувачів освіти із інспекторами поліції. Важливу роль у запобіганні і подоланні відхилень у поведінці дітей і підлітків відіграє шкільна Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх, на засіданнях розглянуто поведінку, успішність здобувачів освіти, стан відвідування конкретного класу. Проведено 4 засідання Ради профілактики, на яких обговорювалися найважливіші питання.
Питання з профілактичної роботи з попередження правопорушень та злочинів серед учнів розглядалися: на нарадах при директорові, на засіданнях методичного об’єднання класних керівників, загальношкільних батьківських зборах. Усі заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями школи, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю .
Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи.У школі розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з морально- правового виховання. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.
Попередження дитячого травматизму
Нова реальність диктує нові правила життя. Одним з найважливіших завдань у 2023/2024 н. р. було і залишається – оволодіння здобувачів освіти необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності.
Головною метою державної політики у сфері профілактики дитячого травматизму є забезпечення умов реалізації конституційного права кожного громадянина на охорону життя та здоров'я, підвищення рівня безпеки життєдіяльності населення, особливо дітей, як передумови сталого соціально-економічного розвитку країни. Протягом року значна увага приділяється заходам з попередження дитячого травматизму. Було проведено тиждень безпеки дорожнього руху, тиждень цивільного захисту, тиждень безпеки життєдіяльності. У рамках проведення тижня безпеки дорожнього руху були запрошені працівники Львівського управління патрульної поліції, які провели навчання, ігри, конкурси з учнями 1 -11 класів.
Щодо запобігання дитячого травматизму серед вихованців класними керівниками проводиться комплекс бесід з безпеки:
- дорожнього руху;
- протипожежної безпеки;
- запобігання отруєнь;
- при користуванні газом;
- з вибухонебезпечними предметами;
- безпеки на воді;
- користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму.
Представники філії ГО Червоного Хреста м. Броди Коць Богдан та Горбатюк Марія. Волонтери з мінної безпеки провели заняття для учнів 1-4-х та 9-11- х класів.
Також на даний час важливим є дотримання правил при оголошені повітряної тривоги. Всі вчителі та учні пройшли інструктаж. Тому, як тільки почне лунати сирена, всі злагоджено проходять в укриття. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи. Наприкінці семестру результати перевірок оформлюються у вигляді звітів та видаються накази по школі.
У школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Щороку проводиться тренування евакуації під час проведення Дня цивільного захисту. Кожний класний керівник контролює своїх учнів.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. Крім того, класні керівники проводять бесіди зі школярами з попередження всіх видів травматизму та записують бесіди до класних журналів, а перед початком зимових та літніх канікул проводиться первинний інструктаж із записом в журнал інструктажів.
Волонтерство
У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свою свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває виховання дітей та учнівської молоді.
У 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив нашого навчального закладу приділив значну увагу волонтерській роботі.
До Дня Захисників та Захисниць України батьки та діти пекли та розписували печиво, яке разом із словами вітань передали нашим захисникам.
За зібрані кошти під час акції «Замість квітів – допомога ЗСУ» придбали дрон, який передали через волонтерів на передову.
У жовтні до Міжнародного дня людей похилого віку проводилася традиційна акція «Поспішай робити добро».
Прийняли участь в акції «Зігрівайки для святого Миколая», під час якої зібрали теплі речі, смаколики, та медикаменти для наших захисників. Також наші "зігрівайки" передали нашому випускнику Люсьо Остапу та його побратимам.
У Міжнародний день волонтерства (05.12.2023) класний керівник 6А класу провела захід та організувала зустріч і з волонтеркою Аллою Доленко. Організували фотосесію в етностилі на благодійній основі. Усі кошти були зібрані для ЗСУ у фонд команди волонтерів по дронах - Bee Forces. Долучилися до збору продуктів та речей першої необхідності для нашого односельчанина Шуневича Романа та його побратимів. У квітні 2024 року провели благодійну великодню ярмарку. Зібрані кошти ( 35122 грн.)передали фонду BeeForces на виготовлення дронів.
Протягом навчального року виготовляли окопні свічки (500), плели маскувальні сітки (11 сіток) для волонтерського центру «Acta non verba», збирали кришечки для виготовлення дронів. Протягом навчального року педагогічний колектив постійно підтримував волонтерську діяльність здобувачів освіти, надавали допомогу вимушено переміщеним особам.
Профорієнтаційна робота
Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам та практичному психологу навчального закладу. Вони протягом тривалого часу спостерігають за здобувачами освіти свого класу, вивчають їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактують з батьками, знають виховний потенціал кожної сім'ї. Це дає їм змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні. Серед форм такої роботи найефективнішими, що виконують класні керівники є: зустрічі з колишніми випускниками, класні години, позакласні заходи, тренінги, що дає їм змогу спостерігати за розвитком у здобувачів освіти професійних інтересів.
Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів старших класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні, проводилася зустріч учнів 9-х та 11-х класів з
представниками ВУЗів для орієнтування у виборі професії за сучасних умов.
Учнівське самоврядування
Учнівське самоврядування у школі – багатогранне, воно охоплює різні сфери діяльності, сприяє зростанню соціальної активності, ініціативи, розвиває організаторські, управлінські здібності.
Члени учнівського самоврядування нашої школи, протягом навчального року намагалися зробити шкільне життя цікавим, насиченим та пізнавальним.
Засідання учнівського самоврядування проходили щоп’ятниці. Працює Viber група, де учасники учнівського самоврядування комунікують. В цьому році відновили сторінку в Інстаграм.
У вересні кожен клас делегував активних представників до учнівського самоврядування школи. Розпочали працювати з «Хвилинки каліграфії» до Міжнародного дня грамотності. Допомагали в проведенні Козацької вежі та Олімпійського тижня , організували виставку до Міжнародного дня миру.
У жовтні вітали учителів з професійним святом смачною кавою та яскравою фотозоною. У цей день лідери учнівського самоврядування оголосили акцію " Учень = учитель", де кожен зміг примірити на себе професію вчителя. Традиційно у цьому місяці збирали овочі для людей вразливих соціальних категорій, провівши акцію «Поспішай творити добро». Організували фотовиставку "Наші пухнасті друзі", де діти виставили фото з домашніми улюбленцями. Протягом трьох місяців діяла екологічна акція «Батарейки, здавайтесь». І завершили першу чверть виставкою «Гарбузова феєрія», а кожен клас представив свої осінні композиції.
У листопаді в рамках тижня п’ятикласника провели квест «Посвята в п’ятикласники», а у Міжнародний день толерантності - "День смугастика": всі охочі одягнули вбрання у смужку, підтримуючи ідею толерантності " Всі ми - різні, всі ми - рівні". Запалили свічку пам’яті у 90 річницю Дня Голодомору.
У грудні організували флешмоб «Червона стрічка» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Провели акцію «Наші долоньки проти насильства», де участь взяли всі класи. Прикрасили школу до святкування Різдва.
Новий рік розпочали з Міжнародного дня «Дякую». У третю неділю січня відзначили День снігу і створили незвичного Сніговика. У день Соборності України учнівське самоврядування школи організувало патріотичний флешмоб "Наша єдність - наша зброя". Усі учасники освітнього процесу об'єдналися у ланцюг єдності і разом виконали Гімн України. Брали участь у науково-краєзнавчій конференція "Історія села Берлин".
Далі святкували День закоханих: провели для учнів початкових класів розвагу "Загублена валентинка". Маштабним проєктом цього року став конкурс на кращу відео роботу «Моя улюблена рідна школа», де взяли участь усі учні 5-11 класів. Дякуємо класним керівникам за підтримку своїх учнів!
Вже традиційними стали турніри з настільного тенісу, які організовує учнівське самоврядування . Цьогоріч теж відбувся турнір, але в порівнянні з минулим роком учасників було менше.
У квітні для 11-класників був проведений тренінг «Подолання стресу» для успішної здачі НМТ, а також екологічну акцію "Я люблю своє чисте подвір’я".
До Свята Великодня зняли відео привітання від активних учнів учнівського самоврядування. Брали участь у театралізованому дійстві «Мамина колискова» та підтримували флешмоб до Дня вишиванки та провели веломандрівку «Стежками рідного краю».
Гурткова робота
З метою виховання самосвідомості майбутнього громадянина України та забезпечення повноцінного розвитку школяра у закладі освіти діяли гуртки «Сокіл»(«Джура») та патріотичної пісні. Також на базі нашої школи працював гурток образотворчого мистецтва від будинку учнівської творчості.
У цих гуртках розвивають свої патріотичні, військові, спортивні та творчі здібності учні 2 та 9-11 класів. Гуртківці є активними учасниками всіх шкільних та позашкільних заходів.
Учасники гуртка «Сокіл-Джура» зайняли 3-є місце у І етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура») 2024 (керівник Клим Р.П). Учасники гуртка військово-патріотичної пісні неодноразово ставали лауреатами та переможцями різноманітних пісенних конкурсів (керівник Цабан О.М.). Досягнення учнів постійно висвітлюються на сайті навчального закладу та в соціальних мережах.
На жаль, враховуючи реалії сьогодення, різноплановість гуртків в школі обмежена, тому діти не мають змоги вповні розвивати свої здібності і таланти.
Робота з батьками
Учасниками освітнього процесу є учні, їх батьки та вчителі. Досить важливим є налагодження між ними щоденної та нерозривної співпраці. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини.
Класні керівники співпрацюють із сім'ями своїх учнів: спілкуються з родиною; тримають зв'язок через щоденники, мобільний телефон; проводять батьківські лекторії, батьківські збори, анкетування. Традиційними формами роботи з батьками є індивідуальні бесіди, засідання батьківських комітетів, батьківські збори , анкетування батьків та учнів, зв’язок в створених класних групах Вайбер.
Звичайно, школа постійно потребує підтримки батьків. На жаль, деякі батьки залишаються тільки спостерігачами, а то і взагалі перекладають свої обов’язки на школу. Причиною є не тільки матеріальне становище багатьох сімей, а й соціальні проблеми й не бажання допомагати своїм дітям.
Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, родинних свят, хоча явка їх на такі свята, масові заходи є низькою, високою вона є лише у початкових класах.
Варто зазначити, що у 2023/2024 н.р батьки надавали допомогу у проведенні благодійних ярмарків, з яких виручені кошти йшли на потреби ЗСУ.
З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереженню здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань у школі організовано гаряче харчування учнів 1-11 класів. Учні пільгових категорій харчуються безкоштовно. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.
Школа є відкритою для діалогу та співпраці у спільній меті задля кращого майбутнього нашого закладу.
Колектив школи продовжить роботу, щоб досягти нових успіхів у навчанні та вихованні учнів, в утвердженні позитивного іміджу школи, у виконанні нею своєї головної місії – виховання і розвитку дітей, підготовки їх до самостійного життя
Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.
Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: діти-інваліди, діти з малозабезпечених сімей (за наявності відповідних довідок), діти учасників ООС.
Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники супроводжують та знаходяться разом з дітьми в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.
З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів 5-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:
- класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;
- класним керівникам 1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;
- класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.
Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2023/2024 навчальному році в основному виконані.
Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту (дистанційний формат).
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.
Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню учнів 1-11 класів забезпечено одноразовим гарячим харчуванням. Гаряче харчування учнів відбувається згідно графіку у їдальні. За необхідності, діти забезпечуються дієтичним харчуванням. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-11 класів здійснюється відповідальним за харчування, черговим адміністратором та класним керівником. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення Бродівської міської ради.
Робота з обдарованою молоддю
У 2023-2024 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».
Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.
У зв’язку з воєнним станом участь в районному та обласному етапах предметних олімпіад була не скасованаобов’язковою.
У І та ІІ етапі конкурсу-захисту наукових робіт учнів-членів Малої академії наук України взяли участь 2 роботи.
РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності, ліміти на використання енерго- та газоносіїв не перевищено. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Це вирішення проблеми укриття, капітальний ремонт харчоблоку, заміна підлоги в спортивному залі, оновлення навчального комп'ютерного обладнання. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію.
Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації. Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.
Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2023-2024 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100% (19 учителів працювали в 5-11 класах, 4 у 1-4 класах, практичний психолог, педагог-організатор, 5 асистентів вчителя).
Педагогічними та технічними працівників інших професій ми забезпечені в повній мірі.
Рівень педагогічної майстерності
«Спеціаліст вищої категорії» – 14
«Спеціаліст І категорії» – 7
«Спеціаліст ІІ категорії» – 2
«Спеціаліст» – 7
Педагогічний стаж педагогічних працівників
№ п/п |
Стаж роботи |
Учителі |
1 |
до 3-х років |
5 |
2 |
4-10 років |
7 |
3 |
11-20 років |
3 |
4 |
Понад 20 років |
15 |
Підвищення педагогічної майстерності у 2023-2024 навчальному році
Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі ЛОІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють та використовують тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
При проведенні атестації адміністрація школи приділяє належну увагу моральному заохоченню педагогічних працівників.
Щороку, з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників.
Як директор школи у роботі з працівниками дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.
Протягом 2023-2024 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних об’єднаннях:
- предметів суспільно-гуманітарний циклу;
- предметів природничо-математичного циклу;
- початкових класів;
- класних керівників.
Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:
-
- виконання Державних стандартів освіти;
- вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
- опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2023-2024 навчальному році;
- методика організації та проведення сучасного уроку;
- використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
- формування предметних компетентностей в учнів;
- робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах та роботі в Малій академії наук;
Робота методичних об’єднань була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.
Науково-методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.
Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, створюють та використовують тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів.
Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.
Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.
Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:
• недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;
• кожне методичне об’єднання автономне у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних об’єднань;
• недостатня роль голів методоб’єднань в організації цілеспрямованої роботи зі здібними учнями з підготовки шкільних команд до участі в міських та обласних етапах учнівських олімпіад, конкурсах різних рівнів;
• педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;
• керівники ШМО недостатню увагу приділяють оформленню протоколів засідань, які часто містять схематичний характер;
• потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у обласному конкурсі «Учитель року».
Робота з обдарованою молоддю
У 2023-2024 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».
Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.
У 2023-2024 н.р.
- Християнська етика-1 місце в області-Куткевич Софія 9-Б клас;
- Білогія-2 місце в районі- Куткевич Софія 9-Б клас;
- Християнська етика-3 місце в громаді-Гаращук Анна-8 клас;
- Українська мова- 2 місце в громаді-Процків Марія-8клас.
У І та ІІ етапі конкурсу-захисту наукових робіт учнів-членів Малої академії наук України взяли участь 2 роботи. Усі учасники посіли призові місця.
Підводячи підсумок, слід зазначити, що робота школи з обдарованими дітьми виконувалася згідно плану на належному рівні.
РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
У 2023-2024 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради № 1 від 31.08.2023 року.
Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинен визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2023-2024 року здійснювався лише за двома напрямами. Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів, що атестувалися (10 педагогів), протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів, щоденників. На основі перевірки складені аналітичні довідки. Особливу увагу було приділено веденню електронних журналів.
Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. Протягом 2023-2024 навчального року у період літніх канікул у закладі здійснені наступні ремонтні роботи:
1.Заміна підлогив інклюзивній кімнаті та в 6-Б класі.
2.Демонтовано перегородку у шкільній їдальні.
За період 2023-2024 навчального року заклад отримав за державні кошти:
- Індивідуальні засоби захисту, дезінфікуючі засоби.
- Електрогенератор (2,5 кВт).
- Електрообігрівач UFO.
- Холодильник.
- Лінія видачі готових страв.
- 30 літрів бензину 9А-95 для скошування трави.
- Витрати на електроенергію-123500 грн.
- Оплата природного газу-530403 грн.
- Заробітна плата-1144790 грн.
- Видатки на відрядження-8600 грн.
- Оплата послуг- 95253 грн.
- Продукти харчування-330591 грн.
- Медикаменти та перев’зувальні матеріали-13677 грн.
Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого навчального закладу.